الأربعاء، 18 فبراير 2009

random

-من بعد عمرو موسى كل ما يجيلنا وزير خارجية يا يروح فلسطين ينضرب بالجزمة.. يا اما يخلى الفلسطينييى عايزين يضربونا بالجزمة!

-اكتوبر ليا فيها ذكريات كتييييييييير اوى اخرها تليفونى الغلبان اللى اتسرق فى بداية التيرم واللى كان مفيش منه اتنيين فى مصر (nokia 1112) اه والله.. وكان عليه حاجات مهمة.. بس هعمل ايه. الاسوأ انى انتقلت لتليفون اكثر حقارة بعد ما كنت فاكر ان 1112 ده اسوأ حجة ممكن نوكيا تقدمها.. اه يا زمن!

-احلى حاجة التليفون اتسرق واحنا كنا مجموعة من شباب اساميهم وحدها تخوف.. (محمد الدالى-عمرو "اسحاق"-عماد التركمانى-محمد ابو شموط-عبد السلام-وانا).. الله يخرب بيت الفراخ بقى!!!

-كل موقف بيحصل بتثبتى فيه انك فعلا من احسن الناس اللى ممكن حد يصادفهم فى حياته وانا بجد هعمل كل اللى اقدر عليه عشان ارجع تانى زى زمان.. ربنا يحفظك

-مش اول مرة اتخدع من حد بعد ما اثق فيه.. بس للاسف دى اول مرة اقرر اخدع حد اتخدعت منه

-احلى حاجة ان فى ناس عبيطة فاكرة ان بجلالة قدرة الزعيم الاله (محمد حسنى مبارك) هو اللى حل الازمة الفلسطينية.. ومالو.. ماهو صاحب الضربة الجوية الاولى مع انه يوم الحرب كان قاعد فى غرفة العمليات وما ركبش حتى توك توك..

-انا مش عارفنى.. انا تهت منى.. انا مش انا.. عودة الى زمن الفن الجميل.. ولا عزاء ل 
dido

-لما تكون عايش فى امريكا و وظيفتك (slinging panties) بتاخد فى الاسبوع 150$ تقريبا ولما تشتغل فى مصر (physician) بتاخد فى الشهر 150 L.E.. يا حلولى يا حلولى

-تيرم جديد.. بدأ زى التيرم اللى قبله. اللى كان بادىء زى التيرم اللى قبله.. اللى ما كانش بادىء زى التيرم اللى قبله.. كده انا وش.. قاعد السنة دى

-احلى حاجة انك تشوف اطفال عمرهم 18 سنة فما فوق.. ده طبعا من بركات الفكر التربوى العبقرى عندنا فى المدن الصغيرة واحيانا فى الكبيرة.. وصوتى ياللى مانتيش غرمانة(او خربانة.. مش عارف بقى اصلى واخدها سماعى)

-ايمن نور طلع.. طيب طلعوه ليه؟؟ اللى يقول عشان صحته واللى يقول عشان ضغوط من بره واللى يقول عشان يشوهوا سمعته ويدوا انطباع انه متفق مع الحكومة.. وفى الآخر يبقى خروج ايمن نور من السجن قبل شهور من انتهاء مدته احد الغاز هذا العصر المزهزه.. زهزهنا يا ريس

-"وما زلت اواصل خطة الاصلاح الاقتصادى القائمة على رعاية معدومى الدخل بعد اختفاء طبقة محدودى الدخل بفضل سياستنا الاقتصادية الحكيمة".. كلمة الرئيس مبارك فى مؤتمر الحزب السنوى لعام 4528 بعد الحساب

-"مانتوا كده كده اخدينوا".. د. اشرف بتاع الفسيولوجى واللى محددش بالزبط هناخد ايه.. ما علينا.. انا شخصيا عارف




ليست هناك تعليقات:

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

إرسال تعليق

visitors